رفتار سازمانی
طراحی مدل ساختاری تفسیری فرهنگ سازمانی مبتنی بر دانایی ‏: ارائه رویکردی نوین طراحی براساس سیستم های فازی

روح اله حسینی

دوره 9، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 275-294

https://doi.org/10.22034/jom.2023.709933

چکیده
  فرهنگ سازمانی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفه‌های مهم و اصلی دانش رفتاری در سازمان‌ها است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری تفسیری فرهنگ سازمانی مبتنی بر دانایی است. این پژوهش بر مبنای پارادایم اثبات‌گرایی است و از لحاظ نوع و هدف پژوهش، کاربردی ‏است. از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- تحلیلی است. فرآیند ‎ ‎انجام ‎ ...  بیشتر

رفتار سازمانی
بررسی تأثیر سلامت سازمانی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تعهد سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشهد

امیر شمس؛ هدی جان‌نثار احمدی؛ محمد رجبی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 119-138

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703856

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مؤلفه‌های سلامت سازمانی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تعهد سازمانی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشهد است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به صورت توصیفی- پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت پخش فراورده‌های نفتی که تعداد آن‌ها 800 نفر بود و روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده بود. تعداد کارکنان ...  بیشتر

رفتار سازمانی
بررسی تأثیر یادگیری الکترونیکی بر سرمایه اجتماعی با نقش میانجی سرمایه انسانی (مورد مطالعه: بنیاد شهید و امور ایثارگران)

سید رضی نبوی چاشمی؛ علی رضا کارگر مطلق؛ آزاده سادات نبوی چاشمی؛ سید محمدرضا نبوی چاشمی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 225-241

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703861

چکیده
  سرمایه اجتماعی، مفهومی جامعه‌شناسی است که در تجارت، اقتصاد، علوم انسانی و بهداشت عمومی جهت اشاره به ارتباطات درون و بین گروهی از آن استفاده می‌شود.  سرمایه انسانی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع سرمایه‌گذاری اقتصادی در عصر حاضر است. این سرمایه ارزشمند لازمه ایجاد سطح گسترده‌ای از روابط مبتنی بر اعتماد یا همان سرمایه اجتماعی است. ...  بیشتر

رفتار سازمانی
رابطه نوآوری باز و فرهنگ ‌سازمانی با میانجی‌گری هوش عاطفی (مورد مطالعه: مؤسسات حسابرسی مشهد)

امیر شمس؛ علی تقوی مقدم؛ بهرنگ اسماعیلی شاد

دوره 8، شماره 2 ، مهر 1401، ، صفحه 135-153

چکیده
  امروزه، دانش افراد، ارزشمندترین دارایی‌های شرکت محسوب می‌شود. دانش و نوآوری، یکی از مهم‌ترین مزایای رقابتی در سازمان است و بهبود عملکرد سازمانی از طریق استفاده مؤثر از آن، یک مسئله مهم در سازمان‌ها است. هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر نوآوری باز بر فرهنگ ‌سازمانی با میانجی‌گری هوش عاطفی در کارکنان مؤسسات حسابرسی مشهد است. این ...  بیشتر

رفتار سازمانی
بررسی تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر ارتباطات سازمانی و عملکرد شغلی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت بیمه پارسیان)

عاطفه اعوانی؛ احتشام رشیدی؛ حسن برمکی

دوره 8، شماره 2 ، مهر 1401، ، صفحه 203-219

چکیده
  راهبردهای سازمانی و کسب وکارهای دیجیتال اخیراً پیشرفت چشمگیری در سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطات و فن‌آوری‌های ارتباطی داشته‌اند و این پیشرفت‌ها راهبرد سنتی را به دیجیتال، تغییر داده‌اند و رسانه‌های اجتماعی با تأکید بر این نوع راهبرد، ما را در برقراری ارتباطات کمک می‌کنند. توسعه روابط اجتماعی در سازمان باعث افزایش عملکرد شغلی ...  بیشتر

رفتار سازمانی
تحلیل اثر سازمان یادگیرنده بر بازاریابی داخلی درشرکت برق منطقه‌ای سمنان

منیره السادات حسینی؛ یونس وکیل الرعایا

دوره 8، شماره 2 ، مهر 1401، ، صفحه 221-241

چکیده
  در عصر حاضر، پدیده یادگیری سازمانی و ایجاد سازمان یادگیرنده به عنوان یک مقوله مهم در تعیین بقا یا زوال یک سازمان مطرح گردیده است و در فرایندهای خلق ارزش و رقابت‌پذیری می‌­تواند نقش قابل توجهی داشته باشد. لذا هدف از این مطالعه، تحلیل اثر سازمان یادگیرنده و تأثیر آن بر بازاریابی داخلی در شرکت برق منطقه­‌ای سمنان می­باشد. این تحقیق ...  بیشتر