مدل‌سازی تأثیر فرهنگ اخلاقی و جوسازمانی بر دلبستگی شغلی با میانجی تعهد سازمانی
مدل‌سازی تأثیر فرهنگ اخلاقی و جوسازمانی بر دلبستگی شغلی با میانجی تعهد سازمانی

فردین فروغی سوها؛ فرح روز زند عموقین؛ آذر تقوی

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 65-94

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مدل‌سازی تأثیر فرهنگ اخلاقی و جوسازمانی بر دلبستگی شغلی با میانجی تعهد سازمانی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را معلمان دوره ابتدایی شاغل در شهرستان نمین به تعداد 1032 نفر در سال تحصیلی ...  بیشتر
مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه)
مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه)

شهاب بهرامی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1397، ، صفحه 79-97

چکیده
  هدف مقاله حاضر مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی بود. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. به روش نمونه‌گیری تصادفی 261 نفر انتخاب شدند. ...  بیشتر
نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیر جوّ سازمانی در سرمایه ‌انسانی(مورد مطالعه: کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم)
نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیر جوّ سازمانی در سرمایه ‌انسانی(مورد مطالعه: کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم)

محمد حسین رحمتی؛ نیما سلطانی نژاد؛ علی اصغر رشید؛ احمد عباسی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 145-167

چکیده
  در دهه اخیر، سازمان‌ها دریافته‌اند که برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و اثربخش، نیروی انسانی از بیشترین اهمیت برخوردار است. در دنیایی که دانش و ارتباط با مشتریان و اربابان‌رجوع بیش‌ازپیش اهمیت ...  بیشتر