بررسی رابطه بین هوش استراتژیک و توانمندسازی روان شناختی با عملکرد شغلی

سمانه سلیمی؛ زهرا ارباب

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 9-43

چکیده
  بهره‌مندی مدیران از هوش استراتژیک سبب بهبود عملکرد شغلی معلمان می‌شود و بهبود عملکرد شغلی به‌عنوان هدف مهم در آموزش‌وپرورش نیازمند تدابیری چون توانمندسازی روان‌شناختی معلمان است. ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ بررسی رابطه هوش استراتژیک مدیران و توانمندسازی روان‌شناختی با عملکرد شغلی معلمان زن متوسطه زاهدان اﺳﺖ. روش ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ...  بیشتر

رابطه مدیریت استراتژیک منابع انسانی و قابلیت یادگیری سازمانی با عملکرد کارکنان ( مورد مطالعه: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی)

راحله علیزاده؛ محمدعلی پروانی؛ بهرنگ اسماعیلی شاد

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 44-72

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و قابلیت یادگیری سازمانی با عملکرد کارکنان می­باشد. پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی و ازلحاظ نوع پژوهش توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به تعداد 191 نفر و نمونه طبق فرمول کوکران 127 نفر و روش نمونه‌گیری تصادفی ...  بیشتر

بررسی تاثیر ویژگی های جامعه آنلاین برند بر وفاداری به برند با نقش میانجی مشارکت هواداران: مورد ‏مطالعه هوادران باشگاه ‏پرسپولیس ‏

محسن اکبری؛ پرویز احمدی؛ محدثه مومنی؛ محمد حاتمی نژاد

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 73-108

چکیده
  جوامع برند و رسانه‌های اجتماعی اغلب باهم هم‌پوشانی دارند. رسانه‌های اجتماعی یک محیط ایده‌آل برای ایجاد جوامع برند است. جوامع برند آنلاین با استفاده از این رسانه‌های نوظهور، امکان تعامل مجازی هواداران و مشارکت را فراهم می‌کند که این مهم نیز بر ایجاد وفاداری به برند افراد تأثیر بسزایی خواهد داشت. ازلحاظ هدف پژوهش توصیفی، ازلحاظ ...  بیشتر

بررسی اثربخشی حکایت درمانی مالی بر اضطراب مالی زنان شاغل

مرضیه ملکیها؛ یکتا عکافیان

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 109-133

چکیده
  هدف مطالعه ی حاضر بررسی اثربخشی حکایت درمانی مالی بر کاهش اضظراب مالی زنان شاغل شهر اصفهان بود. این مطالعه نیمه تجربی همراه با پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل است. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه زنان کارمند شاغل در شعب شش گانه تأمین اجتماعی شهر اصفهان بود که از این جامعه تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و به صورت ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر انتخاب شغل دانشجویان مدیریت(مطالعه موردی: دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف)

علی افروزنیا؛ محمد حسین رحمتی

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 134-160

چکیده
  همه سازمان­های پیشرو در تلاش هستند تا راز جذب و استخدام سرمایه­های انسانی ارزشمند را دریابند و با به‌کارگیری آن‌ها مزیت رقابتی­شان را بهبود بخشند. این راز جذب، به درک ارزش‎ها و عوامل مؤثر بر انتخاب شغل سرمایه‎های انسانی مستعد بستگی دارد. هدف این پژوهش، شناسایی و بررسی عواملی است که دانشجویان مدیریت را برای انتخاب یک شغل ...  بیشتر

واکاوی اثر منابع انسانی برندمحور بر سکوت سازمانی با نقش میانجی بهره‌وری نیروی انسانی در بین کارکنان شهرداری

فاطمه محمدی؛ هوشمند باقری

دوره 6، شماره 1 ، فروردین 1399، صفحه 161-179

چکیده
  در سال­های اخیر مفهوم بهره­وری نیروی انسانی در بین پژوهشگران حوزه مدیریت مورد اهمیت فراوانی قرارگرفته است و مبنای حل و تفسیر بسیاری از مسائل منابع انسانی در سازمان­ها به شمار می­رود. در این راستا هدف از مطالعه حاضر، واکاوی نقش منابع انسانی برند محور بر سکوت سازمانی با نقش میانجی بهره­وری نیروی انسانی در بین کارکنان شهرداری ...  بیشتر