TY - JOUR ID - 245870 TI - رابطه هویت اجتماعی و خودکارآمدی شغلی با نقش میانجی هوش عاطفی در مربیان پیش دبستانی JO - پژوهش های روانشناختی در مدیریت (نشریه علمی- رتبه ب) JA - JOM LA - fa SN - 2476-4833 AU - اسماعیلی شاد, بهرنگ AU - سلیمان پور عمران, محبوبه AU - سهیلی فر, فرحناز AD - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران. AD - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران AD - اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی، بجنورد، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 7 IS - 1 SP - 90 EP - 111 KW - هویت اجتماعی KW - خودکارآمدی شغلی KW - هوش عاطفی DO - N2 - هدف پژوهش، تبیین رابطه هویت اجتماعی و خودکارآمدی شغلی با نقش میانجی هوش عاطفی بود. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 240 نفر مربی پیش دبستانی شهر بجنورد بود که طبق جدول کرجسی-مورگان 148 نفر به روش نمونه برداری تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا و روشن (1390)، پرسشنامه هوش عاطفی شرینگ (۱۹۹۶) و پرسشنامه خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت (1994) بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزارهای SPSS 21 و PLS استفاده شد. نتایج نشان داد بین هویت اجتماعی و خودکارآمدی شغلی رابطه مثبت و معناداری برقرار است (ضریب مسیر 315/0). همچنین بین مولفه های هوش عاطفی و خودکارآمدی شغلی نیز رابطه مثبت و معناداری به استثناء مولفه هوشیاری اجتماعی به دست آمد (ضریب مسیر 303/0). بین هویت اجتماعی و هوش عاطفی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (ضریب مسیر 548/0). با توجه به روابط مثبت و معنادار بین متغیرها، نقش میانجی هوش عاطفی تایید گردید. UR - https://jom.hmu.ac.ir/article_245870.html L1 - https://jom.hmu.ac.ir/article_245870_dec130a8cb725012d0c848f0925659e5.pdf ER -