نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار گروه حسابداری، واحد تربت جام، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت جام، ایران
2 استادیار گروه حسابداری، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
3 استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
چکیده
امروزه، دانش افراد ارزشمندترین داراییهای شرکت محسوب میشود. دانش و نوآوری یکی از مهمترین مزایای رقابتی در سازمان است و بهبود عملکرد سازمانی از طریق استفاده مؤثر از آن، یک مسئله مهم در سازمانها است. هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر نوآوری باز بر فرهنگسازمانی با میانجیگری هوش عاطفی در کارکنان مؤسسات حسابرسی مشهد است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی و از نوع توصیفی -همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل حسابرسان مؤسسات حسابرسی مشهد است که تعداد 70 نفر آنها بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری استفاده شد و برای تحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد، نوآوری باز (خارج شونده و وارد شونده) بر فرهنگسازمانی (درگیر شدن در کار، سازگاری، انطباقپذیری و رسالت) حسابرسان تأثیر مستقیم دارد؛ بنابراین، نتیجه میگیریم که با گسترش نوآوری باز، فرهنگسازمانی کارکنان افزایش مییابد. همچنین نتایج نشان داد که نوآوری باز بر فرهنگسازمانی با میانجیگری هوش عاطفی مؤثر است.
کلیدواژهها