@article { author = {Kheiran, Hosein and Bahmani, Maryam and Aghighi, Mohammad}, title = {Investigating the impact of Service Compensation Strategies on Job Satisfaction among Employees in a private company}, journal = {Psychological Researches in Management}, volume = {7}, number = {2}, pages = {119-138}, year = {2021}, publisher = {Hazrat-E Masoumeh University}, issn = {2476-4833}, eissn = {2588-7084}, doi = {}, abstract = {Company executives believe that only an increase in payroll leads to job satisfaction of employees and are unaware of the impact of service compensation strategies on job satisfaction that improves employee performance. The purpose of this study is to find the effect of service compensation strategies (including salaries, bonuses and benefits) on job satisfaction among employees of a private company. Based on the results of comparison tests of the mean of the two questionnaires, variance test and Levin test, the existence of a relationship between the two components and their effect as well as the effect of subscales of service compensation strategies on job satisfaction were evaluated by multivariate regression test by Enter method. Took. In this study, the attitude of 84 people in the 100-member community of the company was assessed. For this purpose, a comprehensive model of service compensation strategies questionnaire was used. The questionnaire consists of seven dimensions, four of which are related to payment satisfaction (level, structure, increase and variable payment methods) and the other three dimensions are related to benefits (level, determination and management of benefits). The job satisfaction questionnaire also includes five subscales of payment system, type of job, opportunities for advancement, organizational climate, leadership method and physical condition. The results showed that service compensation strategies have a positive effect on job satisfaction and also among the subscales only by increasing the two variables of payment structure and variable payment, employees' job satisfaction increases which the effect of variable payment is more and other subscales with satisfaction Jobs have nothing to do with it.}, keywords = {Service compensation,Job Satisfaction,Satisfaction with payment,Advantages,salary}, title_fa = {بررسی تأثیر راهبردهای جبران خدمات بر رضایت شغلی در بین کارمندان شرکت خصوصی}, abstract_fa = {  مدیران شرکت‌­ها بر این باورند که تنها افزایش حقوق و دستمزد موجب رضایت شغلی کارکنان می­شود و از تأثیر راهبردهای جبران خدمات بر رضایت شغلی که موجب بهبود کارایی عملکرد کارکنان می­شود، غافلند. هدف از این پژوهش، یافتن تأثیر راهبردهای جبران خدمات  (شامل حقوق و دستمزد، پاداش­ها و مزایا) بر رضایت شغلی در بین کارمندان شرکت خصوصی می‌باشد. بر اساس نتایج آزمون­های مقایسه میانگین دو پرسشنامه، آزمون واریانس و آزمون لوین وجود رابطه بین دو مؤلفه و تأثیر آن­ها و همچنین تأثیر خرده مقیاس­های راهبردهای جبران خدمات  بر رضایت شغلی با آزمون رگرسیون چند متغیره به روش Enter مورد ارزیابی قرار گرفت. در این بررسی، نگرش 84 نفر از جامعه 100 نفری کارکنان این شرکت، مورد سنجش قرار گرفت. به این منظور، از پرسشنامه­ی مدل جامع راهبردهای جبران خدمات استفاده شد. این پرسشنامه شامل هفت بعد است که چهار بعد آن در ارتباط با رضایت از پرداخت (سطح، ساختار، افزایش و روش­های پرداخت متغیر) و سه بعد دیگر در ارتباط با مزایا (سطح، تعیین و  مدیریت مزایا) می‌باشد. همچنین پرسشنامه رضایت شغلی شامل پنج خرده مقیاس سیستم پرداخت، نوع شغل، فرصت­های پیشرفت، جوسازمانی، روش رهبری و شرایط فیزیکی می­باشد. نتایج نشان داد راهبردهای جبران خدمات  بر رضایت شغلی تأثیر مثبت دارد و همچنین در بین خرده مقیاس­ها  تنها با افزایش دو متغیر ساختار پرداخت و پرداخت متغیر، رضایت شغلی کارمندان بیشتر می‌شود که تأثیر پرداخت متغیر بیشتر است و دیگر خرده مقیاس­ها با رضایت شغلی رابطه­ایی ندارند}, keywords_fa = {جبران خدمات,رضایت شغلی,رضایت از پرداخت,مزایا,حقوق و دستمزد}, url = {https://jom.hmu.ac.ir/article_251202.html}, eprint = {https://jom.hmu.ac.ir/article_251202_84a512f0841218365ec4032c2f29748f.pdf} }