توانمندسازی و تاب‌آوری
نقش ذهن آگاهی، باورهای فراشناختی و خودکنترلی در پیش‌بینی رضایت شغلی کارمندان شرکت‌های هواپیمایی شهر تهران

شقایق نعیمی؛ زهره رافضی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 99-118

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703855

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش ذهن آگاهی، باورهای فراشناختی و خودکنترلی در پیش‌بینی رضایت شغلی کارمندان شرکت‌های هواپیمایی شهر تهران انجام شد. این پژوهش از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی -همبستگی و از لحاظ هدف، کاربردی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارمندان شاغل در شرکت‌های هواپیمایی شهر تهران در سال 1399 بود. روش نمونه‌گیری در دسترس ...  بیشتر

رفتار سازمانی
بررسی تأثیر سلامت سازمانی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تعهد سازمانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشهد

امیر شمس؛ هدی جان‌نثار احمدی؛ محمد رجبی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 119-138

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703856

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مؤلفه‌های سلامت سازمانی بر رضایت شغلی با نقش میانجی تعهد سازمانی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مشهد است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به صورت توصیفی- پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت پخش فراورده‌های نفتی که تعداد آن‌ها 800 نفر بود و روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده بود. تعداد کارکنان ...  بیشتر

بررسی تأثیر راهبردهای جبران خدمات بر رضایت شغلی در بین کارمندان شرکت خصوصی

حسین خیران؛ مریم بهمنی؛ محمد عقیقی

دوره 7، شماره 2 ، مهر 1400، ، صفحه 119-138

چکیده
    مدیران شرکت‌­ها بر این باورند که تنها افزایش حقوق و دستمزد موجب رضایت شغلی کارکنان می­شود و از تأثیر راهبردهای جبران خدمات بر رضایت شغلی که موجب بهبود کارایی عملکرد کارکنان می­شود، غافلند. هدف از این پژوهش، یافتن تأثیر راهبردهای جبران خدمات  (شامل حقوق و دستمزد، پاداش­ها و مزایا) بر رضایت شغلی در بین کارمندان شرکت خصوصی ...  بیشتر

پیش بینی رضایت شغلی بر اساس خودتنظیمی هیجانی در کارکنان ستادی یک بانک تجاری

اعظم رسولی؛ نرگس باباخانی

دوره 5، شماره 2 ، مهر 1398، ، صفحه 93-125

چکیده
  در عصر جهانی شدن و پیشرفت سریع فن آوری، سرمایه انسانی به عنوان مهمتـرین سـرمایه‌ی سازمانها قلمداد شده است. در واقع از آنجا که نیروی انسانی هر سازمان به- عنوان مهمترین منبع راهبردی در رسیدن به اهداف سازمانی نقش مهمی را ایفا نمـوده و نیـروی محرکه سازمان محسوب می شود، تصورات و نگرش های آنـان بـه شغلـشان در حیـات، کـارایی و اثربخشی سازمان ...  بیشتر