سرمایه روانشناختی و عاطفی
تأثیر ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮی غیررسمی ﻣﺤﻞ ﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ سرمایه روانشناختی معلمان

فرشید اصلانی؛ مرضیه ملکیها؛ عاطفه حشمت زاده

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 31-53

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703853

چکیده
  در سال‌های اخیر، با افزایش توجه به سازوکار یادگیری غیررسمی، معلمان خواستار بهبود اثربخشی تدریس و یادگیری دانش‌آموزان شده‌اند. در این راستا یادگیری مؤثر معلم به عنوان ابزاری حیاتی برای دستیابی به این هدف معرفی شده است. برنامه‌های حرفه‌ای رسمی برای ارتقای یادگیری معلمان اغلب به دلیل فقدان درک علمی از نحوه یادگیری معلمان در محل ...  بیشتر

مدل‌سازی تأثیر فرهنگ اخلاقی و جوسازمانی بر دلبستگی شغلی با میانجی تعهد سازمانی

فردین فروغی سوها؛ فرح روز زند عموقین؛ آذر تقوی

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 71-100

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مدل‌سازی تأثیر فرهنگ اخلاقی و جوسازمانی بر دلبستگی شغلی با میانجی تعهد سازمانی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را معلمان دوره ابتدایی شاغل در شهرستان نمین به تعداد 1032 نفر در سال تحصیلی 1401–1400 تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری به کار گرفته‌شده، خوشه‌ای چندمرحله‌ای بوده و با توجه به ناهمگون بودن جامعه آماری از روش ...  بیشتر

مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه)

شهاب بهرامی

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 79-97

چکیده
  هدف مقاله حاضر مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی بود. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. به روش نمونه‌گیری تصادفی 261 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها، پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه آمابیل (1996)، اشتیاق شغلی سلانو و شوفیلی (2010) و کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ ...  بیشتر

نقش میانجی سرمایه اجتماعی در تأثیر جوّ سازمانی در سرمایه ‌انسانی(مورد مطالعه: کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم)

محمد حسین رحمتی؛ نیما سلطانی نژاد؛ علی اصغر رشید؛ احمد عباسی

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 145-167

چکیده
  در دهه اخیر، سازمان‌ها دریافته‌اند که برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و اثربخش، نیروی انسانی از بیشترین اهمیت برخوردار است. در دنیایی که دانش و ارتباط با مشتریان و اربابان‌رجوع بیش‌ازپیش اهمیت یافته است سرمایه انسانی -که نشان‌دهنده میزان دانش، مهارت‌های فنی، خلاقیت، و تجربه سازمان است- اهمیت فزاینده‌ای می‌یابد و نه به منزله ...  بیشتر