مهرداد صادقی ده چشمه؛ عباس قائدامینی هارونی؛ ضرغام سمیعی کرانی
دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 171-206
چکیده
عدم توجه به سنجش هوش هیجانی کارکنان، سبب عدم درک صحیح مدیران از اهمیت کاربرد آن در فروش خدمات بانکی شده است. عدم توجه کارکنان به این مهارت و توانایی شخصی نیز سبب عدم سازگاری با شرایط کاری و پاسخ کند به تغییرات محیطی و سازمانی و ضعف در ارتباط با مشتریان شده است. لذا پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر هوش هیجانی برافزایش فروش انواع خدمات بانک ...
بیشتر
عدم توجه به سنجش هوش هیجانی کارکنان، سبب عدم درک صحیح مدیران از اهمیت کاربرد آن در فروش خدمات بانکی شده است. عدم توجه کارکنان به این مهارت و توانایی شخصی نیز سبب عدم سازگاری با شرایط کاری و پاسخ کند به تغییرات محیطی و سازمانی و ضعف در ارتباط با مشتریان شده است. لذا پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر هوش هیجانی برافزایش فروش انواع خدمات بانک کشاورزی شهرکرد انجام گردید. این پژوهش از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی و ازنظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان بانک کشاورزی شهرستان شهرکرد است و 104 پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع گردید. برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مربوط به هوش هیجانی از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی گلمن (2001) و برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مربوط به افزایش فروش خدمات بانکی از پرسشنامه علی پناه (1396) استفاده شده است. روایی پرسشنامهها مورد تأیید قرار گرفت. ضریب پایایی هر دو پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 837/0 و 763/0 برآورد گردید. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان داد که هوش هیجانی بر افزایش فروش انواع خدمات بانک کشاورزی تأثیر معناداری دارد.