آسیب‌شناسی روانشناختی
بررسی تاثیر رفتارهای خرابکارانه کارکنان بر رفتارهای منحرف مشتریان

وحید شرفی؛ هدی شاحسینی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 83-97

https://doi.org/10.22034/jom.2023.703337

چکیده
  رفتار مشتریان، تأثیر بسزایی بر عملکرد سازمان‌ها دارد. رفتارهای منحرف مشتریان موجب کاهش کیفیت رابطه مشتری با برند می‌شود. هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر رفتارهای خرابکارانه کارکنان بر رفتارهای منحرف مشتریان است. این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت روش، یک تحقیق توصیفی-تحلیلی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان ...  بیشتر

رابطه باورهای غیر منطقی و پرخاشگری در سازمان (مورد مطالعه: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی)

مصطفی مقصودی؛ بهرنگ اسماعیلی شاد؛ فاطمه محمد ابراهیم زاده سپاسگذار

دوره 6، شماره 2 ، مهر 1399، ، صفحه 9-32

چکیده
  هدف پژوهش، تبیین رابطه باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری می‌باشد. پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. برای تعیین حجم نمونه، به جهت اینکه تعداد کارکنان 44 نفر می‌باشند، نمونه‌گیری به روش تمام­شماری انجام شد. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه است. برای باورهای غیرمنطقی از پرسشنامه جونز (1968) دارای 100 گویه ...  بیشتر