مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه)

شهاب بهرامی

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1397، ، صفحه 79-97

چکیده
  هدف مقاله حاضر مطالعه تأثیر جو سازمانی نوآورانه و اشتیاق شغلی بر کارآفرینی سازمانی بود. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. به روش نمونه‌گیری تصادفی 261 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها، پرسشنامه جو سازمانی نوآورانه آمابیل (1996)، اشتیاق شغلی سلانو و شوفیلی (2010) و کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ ...  بیشتر

نقش سرمایه روان‌شناختی در توسعه کارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه: پردیس فارابی دانشگاه تهران)

محمد رنجبر؛ حسن زارعی متین

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1395، ، صفحه 9-33

چکیده
  خلق ثروت، توسعه فناوری و اشتغال مولد، سه دلیل مهم برای توجه به کارآفرینی است. از نظر صاحب‌نظران، کارآفرینی در شرایط رقابتی و متحول جهان امروز، راهکار مؤثری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است. ایجاد، توسعه و ارتقای رفتار کارآفرینانه به عوامل گوناگونی از قبیل ویژگی‌های روان‌شناختی و شخصیتی افراد و همچنین، عوامل محیطی و ساختاری، وابسته ...  بیشتر